Máte v pláne začať podnikať online a potrebujete dobre navrhnutý a rýchly e-shop alebo stále bežíte na starom e-shope, ktorému chýba responzivita a moderný dizajn?
Riešením je nový e-shop, s ktorým budete spokojný nie len vy, ale hlavne vaši zákazníci. S mojimi skúsenosťami a vedomosťami v oblasti e-commerce vám pomôžem vytvoriť e-shop, ktorý bude predávať.
Internetový obchod
Na rozbehnutie internetového obchodu potrebujete produkt alebo službu, zakúpiť si doménu + webhosting, vybrať si dizajn, implementovať platobné brány + dopravcov a zabezpečiť fakturáciu.
CMS WordPress + WooCommerce
O WordPresse ste už určite počuli, že je to najpoužívanejšie CMS na svete a beží na ňom viac ako 40% všetkých stránok. Vďaka kombinácií s doplnkom WooCommerce dokážete z vašej stránky urobiť elektronický obchod s jednoduchým ovládaním, takže si viete sami spravovať objednávky, produktové stránky, skladové zásoby, zľavové kupóny, dopravu a ďalšie.
Webhosting
Ak má byť e-shop viditeľný a dostupný online musí byť uložený niekde na serveri. Výkon a cena servera závisí od veľkosti a zložitosti internetového obchodu. Jednoduchý e-shop si vystačí aj s lacnejším zdieľaným webhostingom zatiaľ čo zložitejšie weby už potrebujú vlastný server.
Najlepším riešením pre slovenský a český trh sú rýchle, bezpečne a stabilne webhostingy od Websupport a HostCreators. Okrem toho ponúkajú aj automatické zálohovanie s jednoduchou obnovu, takže v prípade problémov viete jednoducho nahrať zálohu. Webhostingy ponúkajú aj registráciu domén a SSL certifikáty.
Dizajn
Prémiové šablóny pre WooCommerce sú vytvorené s ohľadom na funkcionalitu internetových obchodov. To znamená, že môžete rýchlo a jednoducho začať predávať bez potreby vytvárania vlastného dizajnu od nuly. Pravidelné aktualizácie šablóny zabezpečia bezpečnosť a kompatibilitu. Nevýhodou šablón môže byť obmedzenosť dizajnu, preplnená funkcionalita alebo zlá optimalizácia. Preto je potrebné vybrať si tú správnu. Najlepšie skúsenosti mám so šablónou Flatsome.
Cena e-shopu
Cena vytvorenia e-shopu je pri každom projekte individuálna. Záleží od náročnosti, veľkosti a ďalších požiadaviek. Za klasický e-shop zaplatíte okolo 1500€. Cenu môže navýšiť rozsah, množstvo produktov, napojenia na externé systémy, zaškoľovanie, pokročilé SEO, doplnky na platobné brány či kuriérov a ďalšie služby. Cena takéhoto kompletného e-shopu môže vyjsť na nejakých 2000€ – 2500€.
E-shopom to všetko len začína
Vytvorením a spustením e-shopu to nekončí, práve naopak, všetko ešte len začína. Prvé objednávky neprídu len tak samé od seba, a preto je potrebné venovať sa SEO, spustiť PPC reklamy, napojiť sa na Heuréku, osloviť ľudí cez e-maily a sociálne siete. Na meranie a vyhodnocovanie všetkých týchto aktivít vám poslúži analytika.