Ak chcete, aby bol váš online marketing úspešný potrebujete analyzovať. Analytika je zhromažďovanie, spracovanie a vyhodnocovanie údajov týkajúcich sa vášho internetového obchodu. Cieľom je porozumieť tomu, ako ľudia interagujú s vašim e-shopom. Identifikovaním silných a slabých stránok môžete zlepšiť výkon vášho obchodu.
Analytický nástroj Google Analytics
Je dôležité mať správne analytické nástroje na spracovanie a interpretáciu údajov. Prepojením internetového obchodu s analytickým nástrojom Google Analytics dokážete zbierať štatistické dáta o návštevníkoch vášho e-shopu. Implementácia sa robí pomocou meracieho kódu, ktorý vložíte na vaše stránky.
Meranie a aktivity návštevníkov
Zistíte odkiaľ prichádzajú vaši zákazníci, aké používajú zariadenie, na čo klikajú najčastejšie, aké stránky navštevujú, koľko míňajú, čo nakupujú, prečo odchádzajú a množstvo ďalších detailných informácií.
Vyhodnocovanie PPC reklám
Okrem organickej návštevnosti v Google Analytics nájdete aj návštevnosti z platených reklám, takže ak využívate PPC reklamy od Google, Seznam alebo Heuréka viete rýchlo a jednoducho vyhodnotiť, ktoré boli úspešné a ktoré nie.